Hey. Old Thing.

Sorry I've been absent for so long after spoiling y'all with a new strip every day for weeks. :P smartass sign First of all I got incredibly... lazy, okay there it is. Jack Slap LAZY. I knew where I wanted to go on the strip but didn't have the drive to sit my ass in a chair and draw it. Then there's another problem: I just can't see as well as I would like to. I'm good for long distance (so don't panic, I can still drive without the streets shutting down and all) but up close, where it counts in comics art, it's hard for me to see clearly. It isn't something my optician can really fix because it only happens when I have to concentrate on the inkwork. Penciling is dandy, I can sketch with no problem. It's the precision of inking and needing to get just the right line in just the right place that blurs my visior and hell if I know why this happens. Anyway, if he fit me for bifocals I swear I'll rip those sumbitches off my face at the first sign of getting in my way when I can't see out of them. That's why my reading glasses ended up on the floor after they smacked into the wall. That Fable temper getting the better of me, what can I say.

It's simply something one can expect as one ages. Oh joy, another birthday; what part of me will break down and/or fade or turn gray now? Meh, who cares. Let's go capture some garden produce and have a libation of choice, and then hunt down some Chinese food for a good ol' dose of MSG. Yeah, the theory is if you eat enough preservatives in your lifetime, it'll save the undertakers a metric fuckton of formaldahyde. Age and growing older and all that isn't so bad really as long as you tell yourself "Yes, but the alternative to growing older is not really a viable option." The alternative of course is Death so yeah, getting old is a bargain if you look at it like that.

But seriously, I've never been one to let maladies stop me. Yes, I have had arthritis since I was a freshman in high school and started turning gray at seventeen. Have a funky valve in my heart; I'm not athletic anyway. Developed cancer; beat it. Take that, Carcinoma! Run home to yo' mama! Replaced some discs in my back that ground up into powder (and got some whiffy detector-tripping metal rods in my back, woo hoo!) Rheumatory arthritis in my hands, that's a story for another paragraph.* Found out I have degenerative bone disease in all my joints. My body must have this 'share and share alike' thing going on. Man you have no idea what a bitch it is to do Tai Chi now. My joints are conspiring against me every time I start off the Crashing Wave motion or the Gawky Geek or whatever it's called.

But the combination of *R.A. in the hands which means it's hard to grip a pencil some days, plus the latest problem of Can't See The Damn Line I Was Tracing A Second Ago, means Just Peachy is going to suffer from starts and stops now and then. Can't really be helped. I appreciate y'all sticking it out and I will do my best to get the stories out there. Ain't promising anything though. Wait. I DO promise that I will do my best to present original characters and plots with a healthy dose of whimsy and a smigden of "I did not see that coming" without going all fancy-pantsy on you. But I can't swear I won't tell you kids to get the hell off my lawn. If I don't do that, the AARP will hunt me down and beat me over the head with their walking sticks, or some damn thing. :D cheesy grin

posted by Truman @ 14th Sep 2010, 1:15 AM


shoulda coulda woulda art classes

I took three art classes during my college years: Fundamentals of Art ("This is a circle! This is a square! This is a straight line! This is Guernica; now reproduce it perfectly by our next class!") Ceramics (the most fun class I ever took in my life) and Design and Color.

I am a cartoonist or rather draw in a cartoon style and have done so all my life. I never felt comfortable saying I'm an artist. I can only take art just so far realistically because it still just looks like line drawings with delusions of grandeur. Color was stuck in my head as something REAL artists do, while chumps like me were happy to have the basic color wheel like you find on a basic Paint program for the Sunday funnies.

Then came computers with GIMP installed, and all the different cool colors and the magical tool called the Airbrush. Now any idiot (points to self) can do really fun things in color and not feel like Beetle Bailey's going to jump out at me, or some damn thing. I try to challenge myself with every Sunday comic I do, not because I want to show off since I can't (line drawings with COLORFUL delusions of grandeur now!) but because all those college lectures years ago are finally making sense (mumble something) years later. I finally get what the professor was talking about.

Sure, I still wish I majored in art or at least had taken more classes in it. I should have taken Figure Drawing instead of being the Art Model at the time (talk about COLD man; modeling makes tough demands on you.) Still, if you're breathing you're living, and if you're living there is still a chance to learn something new every day. Last time I checked, I'm still breathing so here I go...!

I still can't draw buildings worth a shit. I am Seriously Architecturally Impaired.

posted by Truman @ 22nd May 2010, 12:03 PM


Font Tag

I have been playing around with different fonts, trying to decide which one to stay with. Help me decide, y'all. And rest assured, Comic Sans is verboten!

posted by Truman @ 2nd Dec 2009, 1:41 PM


It's about damn time

yeah, I know it.

 

On the bright side, I have a brand new spankin' computer now! I've been scanning and fixing like crazy to put out some new comics. Now don't be hatin' on this country boy, I can't help it if some virus or other got in and f'd my world for a couple of weeks. Bite me! Please! Right....there. Yeahhh.

 

On the down side...Now I'm going to be expected to post more regularly. Daymn!

posted by Truman @ 29th Nov 2009, 1:31 PM


well, crappity crap crap

Well, wouldn't you freakin' know it. I start gearing up to really get my strips going, and my damn ancient desktop pc does a swan dive into the Blue Screen of Death.

 

NOOOoooo....!

 

On the upside, if I can salvage it I'll have a couple of weeks' worth of already scanned-in comics ready to roll. If I can't that will really suck. Either way it means a delay in my already spotty upload record.

 

While you are waiting for the next installment of Just Peachy: when good things happen to bad people, please enjoy this delightful audio selection from The Best of Marcel Marceau!

 

posted by Truman @ 9th Nov 2009, 5:26 AM